«Я –педагог і особистість»
Якщо вчитель поєднує в собі любов до справи і до учня,
він — досконалий учитель.
Л. М. Толстой
Я переконана, що щаслива людина обов`язково займається в житті улюбленою справою. Основою щастя, як вважав Г. Сковорода, є «сродна праця», тобто та, до якої людина має природний нахил. Від природи маю хист до математики. Удосконалюючись сама, бажаю поділитися знаннями з оточуючими, тому я – вчитель. Для мене бути учителем – це жити, бути привабливою, харизматичною особистістю, в якій відчувається сила волі й душа. Моїми першими учителями були учні, які дали мені шанс, можливість повірити у себе. Вони вчили умінню слухати себе і розуміти інших. Пізніше я зрозуміла: учитель – вічний учень (поки навчаюсь – я жива, як учитель, цікава, як людина). Інтерес до долі дитини – крок до взаєморозуміння. Радіючи малому – осягала велике. Сократ порівнював учителя з краплиною дощу. Дійсно, як дощ відкриває потенціал кожного зерна, так і моя мета, як педагога – виявляти обдарованість кожного учня. Немає на світі не талановитих дітей, є глухі й сліпі дорослі, які не вірять, або бояться вірити в те, що їхня дитина – особистість. Тому вирішила на уроках математики «боротися» за кожну іскру дитини, обравши педагогічну проблему: «Інтерактивні методи навчання на уроках математики». Мета моєї роботи – створення ситуації успіху, сприятливих умов для повноцінної діяльності, розвитку й самореалізації кожної особистості. Намагаючись зберегти духовні цінності дитини, спираючись на унікальність і неповторність кожного учня, завжди допомагаю й підтримую у навчанні. На уроках використовую інноваційні форми роботи та технології: інтерактивні, ігрові, інформаційно-комп'ютерні, індивідуальні та групові. Ціную не лише якісно виконану роботу обдарованого учня, а і вдачу слабших дітей, котрі старанно працювали.
Моє педагогічне кредо: «Справжній педагог повинен любити те, чому навчає, і любити тих, кого навчає». Для себе я сформулювала такі педагогічні заповіді, яких намагаюся дотримуватись у своїй роботі:.
1. Кожна дитина – творча, неповторна особистість. Шануй цю особистість.
2. Будь справедливим, послідовним та великодушним у вихованні. Адже ти теж не є вершиною досконалості.
3. Будь прикладом для дитини, люби життя. Коли дитина бачить перед собою розумного, успішного, оптимістичного вчителя, то це запорука успіху у процесі навчання і виховання.
Коли мене питають, чому я залишаюсь у цьому божевільному місці під назвою Школа, я не знаю що відповісти. Ця людина не зрозуміє мене, адже вона не бачила цих допитливих очей, не чула у тиші, працюючого класу переможного вигуку: «Я зрозумів!», «У мене вийшло!»… А мені пощастило – я бачу і чую це кожен раз і тому я – педагог!
|